این چیزی است که ما یاد گرفتیم
فعالیتهای بازاریابی مشترک میتواند بدون شک برای افزایش آگاهی از برند, دستیابی به مخاطبان جدید, و یا خلق محصولات شگفتانگیز و جذاب موثر باشد.
به عنوان مثال, مشارکت بین شما و تاکو به شما را در نظر بگیرید, که این امر منجر به بسته شدن پیتزا و ساندویچ شدهاست. اگر از شراکت خبری ندارید, مراقب باشید
داستان در این ویدئوی تبلیغاتی
در این مورد, دو شرکت b2c موفقیت را در سرمایهگذاری خود دیدند - و حالا, آیتم محبوب یک عامل اصلی در منوی زنگ تاکو است. بازاریابان در این دو شرکت میتوانند خانه را به یک تاکتیک مشخص نسبت دهند: بازاریابی مشترک.
برای دانلود یک راهنمای دقیق و نمونههای رایگان برای شروع کار با بازاریابی کلیک کنید.
یک راه عالی برای همکاری دو شرکت با یکدیگر, بازاریابی مشترک میتواند فرصتهایی را برای کسب و کارها ایجاد کند تا به مخاطبان جدید برسد و در عین حال مخاطبان موجود را خوشحال کند.
برای مثال, مشتری برنامه شریک دارد, که مزایای منحصر به فردی از جمله فرصتهای مشترک بازاریابی را ارائه میدهد. اخیرا, تیم تصمیم گرفت تا چند آزمایش انجام دهد تا ببیند آیا بازاریابی مشترک میتواند پیشنهادها محتوای گذشته را توسعه دهد - و چه شکلی خواهد بود.
هدف این تیم پاسخگویی به سه سوال بود:
ما چگونه برنامهریزی بازاریابی را به جلو حرکت میدهیم?
چگونه یک شیار را فراهم کنیم
یون?
چگونه میتوانیم تعداد مشتریان را بالا نگه داریم در حالی که برای حضار ارزش ایجاد میکنیم?
این آکادمی به مخاطبان خود ارزش آموزشی میدهد, بنابراین کانال بزرگی برای مشارکت در این آکادمی بود. این خانه صدها کتاب پیشرو در زمینه بازاریابی و فروش است. درسهای حتی شامل ابزارهایی برای کمک به بینندگان برای انجام اقدامات عملی هستند.
این تیم فرض کرد که " شاید, برای گسترش فرصتها, ما میتوانستیم شرکای خود را در دورهها و خطوط گواهی خود آپلود کنیم. آنها میتوانند نشان دهند که چگونه ابزارها با درس کنونی تمرین کار میکنند. "
این میتواند به معنای ترافیک بیشتری از مخاطبان با منافعی باشد که ارتباط نزدیکی با مخاطبان هدف دارند.
پس از اینکه در این آزمایش مستقر شد, تیم بالو باید متوقف شود و با سرعت ممکن فکر کند. برای شروع, آیا شرکای میتوانند به آکادمی هدایت شوند? آیا بینندگان به ارائه پیشنهاد علاقه دارند?
بیایید بررسی کنیم که چگونه
این تیم یک برنامه بازاریابی مشترک ایجاد و اجرا کرد و درسهایی را آموختند که شما میتوانید برای خودتان درخواست دهید
تلاشهای بازاریابی
تبلیغات مشترک بازاریابی
او برای آغاز یک درس ویدیویی را برای درس بازاریابی محتوای آکادمی صرف کرد.
" ایجاد خوشه موضوعی و صفحات پایه " نمایشی برای ابزار کلیدی اینترنت اکسپلورر بود.
کاربران میتوانند از محتوای درسی برای تحقیقات کلمه کلیدی استفاده کنند و پیدا کردن موضوعات وبلاگ باارزش را آسان و منظم کنند.
مارگوت مالک, مدیر ارشد بازاریابی, به من گفت: " مردم این درس را میبینند و میبینند که " هی, شما میتوانید از این ابزار برای آزاد کردن دقیقاً کاری که این درس به شما آموزش میدهد استفاده کنید. "
کار میکرد.
نتایج مثبت از پرسشهای تیم پرسیده شد. در عرض چهار ماه, این فیلم دیدگاههای درسی را به دست آوردهاست. در مجموع این افراد تماسهای جدیدی کسب کردند.
آزمایشها مشابهی نیز نتایج مطلوبی ارائه دادند. پس از رسیدن به بیرون, شرکا میتوانند میزبان یک درس, یک منبع مربوطه باشند و یک شرکت cta را با یک پیوند مستقیم به اشتراک بگذارند.
تیم بازاریابی مشترک از این کمپین موفق حدس زد که این تاکتیک میتواند در سایر حوزههای انتخاباتی مفید باشد.
به عنوان مثال, تیم سعی در آزمودن یک تجربه مشابه در زمان وفق پذیری را در نظر گرفته بود.
به خاطر میآورد: " من به شرکای خود رسیدم تا ببینم آیا آنها میخواهند به تعطیلات هفتگی بروند یا خیر. " تجربه آن واقعاً خوب بودهاست - برای هر دو طرف مثبت است. "
دانش آموزان, مشابه درسهای آکادمی, برای سازگاری آزاد شدند. این یکی از اعضای برجسته طراحی الگو, یعنی سلی طراحی الگو, در مورد ایجاد کیتهای تجاری با استفاده از:
این درس را در وب سایت طراحی کنید.
The همچنین توضیح داد که چگونه از تمها در HubSpot، اهمیت طراحی وب سایت و ابزارهای طراحی مفید از جمله Canva استفاده کرد.
یک توسعه دیگر از فرصتهای بازاریابی از وبلاگ HubSpot میآید. Mazur فکر میکند که پستهای وبلاگ میتواند یک راه عالی برای افزودن ارزش بیشتر به شرکا و خوانندگان باشد.
مثال از بازاریابی روی آن. یک وبلاگ است.
پست مانند آنچه که بالا نشان میدهد چگونه شرکا میتوانند از وبلاگ HubSpot's برای پستهای مهمان استفاده کنند. این پستها موضوعاتی را که مخاطب هر دو طرف بودند را مورد بحث قرار داد و در نهایت منجر به هدایت مشتریان برای شرکا و ارایه ارزش برای خوانندگان HubSpot شد.
در این نقطه، تیم بازاریابی چهار تاکتیک برای بهبود مشارکت شریک را شناسایی کرد: دورههای آموزش آکادمی، بلاگ ها، کمپینهای فصلی (مانند Adapt)، و ارایه محتوا.
بنابراین، تیم بازاریابی چطور از این تجربه دور شد؟ آنها به چهار درسی که بعداً یاد گرفتند شیرجه زدند.
۱. شرکت در بازاریابی میتواند توسعه یابد و باید.
هدف از آزمایش HubSpot's یافتن فرصتهای موثر بازاریابی در میان گسترهای از تیمها و در سکوهای متنوع شرکت بود. نتایج نشان میدهند که چگونه بازاریابی میتواند یک استراتژی برای شرکت گسترده برای رسیدن به اهداف کسبوکار باشد.
با گنجاندن بلاگ ها، ویدئو، و محتوا، شراکت میتواند اهرمی برای ارایه ارزش برای هر دو طرف باشد. برای امتحان کردن یک تاکتیک مشابه، ممکن است یک فعالیت بازاریابی برای تیمی که به طور معمول از آن استفاده میکنید را مد نظر قرار دهید.
به عنوان مثال، شاید شرکت شما webinars و محتوای وبلاگ تولید کند. این کانالها کانالی هستند که میتوانند از یک کلاس یا پست در مورد چیزی که مربوط به این صنعت است، بهرهمند شوند.
۲. تصاویر بهتر از ebooks برای محتوای شریک عمل میکنند.
حدود دو سال پیش، یکی از بهترین مسیرهای بازاریابی، پیشنهاد e-book بود.
بااینحال، Mazur و تیمش دریافته اند که ویدیو در مقایسه با محتوای شریک، بهتر از ebooks عمل میکند.
به عنوان مثال درسهای آکادمی و webinars را در نظر بگیرید. نتایج این دو روش موفقیت بیشتری را ثابت کردهاند، که به طور متوسط هزار بار بیش از ebooks است. در دنیایی که مخاطبان اجتماعی اغلب اوقات ویدیو را به متن ترجیح میدهند، تطبیق با این تغییر به خوبی به تیم عمل کردهاست.
۳. طرف رانندگی که از طریق کانالهای جدید هدایت میشود دشوار است.
حتی با وجود اینکه این آزمایش موفقیت را شاهد بودهاست، اما بدون برخی لحظات کوتاه، " هدایت برای شرکا دشوار است، و ما باید به کار خود ادامه دهیم تا این کار برای شرکا آسانتر شود."
او میگوید که عملکرد پایین میتواند ناشی از سردرگمی در حساب باشد. اکنون که اثبات there is امکان پذیر است، یکی از گامهای بعدی در این فرآیند این است که اطمینان حاصل شود که شرکا راهی برای بدست آوردن leads بیشتر دارند.
۴. شرکای برای فروش محصول از سایر کانالها ارزش پیدا میکنند.
حتی با وجود این که منجر به شکستن رکورد قبلی از تجربه اول شد، شرکا در این آکادمی ارزش پیدا کردند. عملکرد عالی به این دلیل است که انواع شرکا و محتوا انتخاب میشوند.
تیم Mazur's وظیفه پیدا کردن شرکای مناسب برای میزبانی آکادمی را برعهده داشت. درس باید منطقی، قابل پیگیری، قابلاطمینان، و یک تناسب طبیعی در محیط بزرگتر و موجود باشد.
برای مثال، یکی از دورهها در آکادمی "اهمیت عملکرد وب" است، یکی از درسها "استفاده از Heatmaps برای عملکرد Optimize"، توسط متخصص تجربه مشتری در Hotjar هدایت میشود. در این درس ما یک برنامه آموزشی در مورد چگونگی استفاده از Hotjar's heatmaps برای آنالیز تعامل صفحه وب میبینیم.
درسی در مورد استفاده از یک ابزار مفید برای تحلیل عملکرد وب سایت در این درس. حال تصور کنید که اگر این درس به یک دوره گواهی رسانههای اجتماعی وارد شود نه به همان اندازه مفید.
از آنجا که سوژه تناسب دارد, مخاطبان که دوره را تماشا میکنند به احتمال زیاد از هر دو شریک مفید هستند - که در نهایت منجر به نتایج کیفیت بالاتر میشود.
حالا که استراتژی آکادمی موفق شده, تیم کینان میخواهد آن را حفظ کند. آنها به شناسایی شرکا برای درسهای دانشگاهی بیشتر ادامه میدهند و علاوه بر درسهای آکادمی, از سازگاری با فرصتهای مشارکت بیشتر حمایت خواهند کرد.
در نهایت این تیم به ارائه راهحلهای خلاقانه برای دستیابی به اهداف کسبوکار ادامه خواهد داد.
چند کمپین بازاریابی مشترک که دوست دارید چیست? شخصی که به شما تعلق دارد, به طور شخصی به آن اضافه شدهاست. چطور میتوانید تاکتیکهای برنده را در کمپین بعدی خود بگنجانید?